Základní škola a mateřská škola J.A. Komenského

Projekty

 

 

PROJEKT ŠABLONY PRO ZŠ (2017 – 2019)

Od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2019 realizuje naše škola v rámci výzvy 02_16_022 projekt s názvem Šablony ZŠ Nivnice. Poskytnutá dotace je ve výši 450 577 Kč.

Škola zvolila tyto šablony:

  • Vzdělávání pedagogických pracovníků
  • Tandemová výuka
  • Čtenářský klub pro žáky
  • Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky
  • Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem

Odkazy na čtenářské kluby: Čtenářský klubMůra noční, Valentýn, Ukončení klubu na dolní škole, Čtenářský klub na horní škole

Odkazy na kluby deskových her: Deskové hry

 

PROJEKT PLAVÁNÍ (2017 – 2019)

Cílem rozvojového programu je podpořit výuku plavání na 1. stupni základních škol prostřednictvím dotace, která bude určena na dopravu žáků do místa výuky plavání.

Program se vyhlašuje na jednotlivá období od 1. 9. 2017. Naše škola se zapojila. 

 

PROJEKT OBĚDY PRO DĚTI (2016 – 2018)

Cílem projektu Obědy pro děti je pomoci dětem, které se ocitly v takové životní situaci, kdy si jejich rodiče nemohou dovolit zaplatit jim obědy ve školních jídelnách. 

Dětem, jejichž situace je dlouhodobá, které nemají vidinu zlepšení situace, a pro které mohou být obědy ve školní jídelně mnohdy jediným, pravidelným teplým jídlem, ač se rodiče tuto situaci snaží řešit.

Naše škola se připojila ve školním roce 2016/2017.

 

PROJEKT HODINA POHYBU NAVÍC (2016 – 2018)

Pokusné ověřování programu „Hodina pohybu navíc“ bylo vyhlášeno MŠMT v roce 2015 a následně o jeden školní rok prodlouženo. V současné době (leden 2017) je zařazeno do přímé podpory 350 základních škol ve všech krajích, 610 učitelů a trenérů, 51 evaluačních a metodických pracovníků a odborný řídící tým, který má exekutivní pravomoci uvnitř procesu vymezeného na základě § 171 odst. 1 školského zákona ve vyhlášení pokusného ověřování.

Cíle pokusného ověřování:

  1. vytvořit, vydat a ověřit metodiku pro pohybové aktivity ve školních družinách a klubech
  2. ověřit možnosti pozitivního ovlivňování rodičů žáků zapojených do pokusného ověřování
  3. získat vyhodnotitelná data o průběhu zavádění metodiky programu „Hodina pohybu navíc“
  4. připravit kvalitní podklady pro rozhodování o tom, zda a v jaké podobě začlenit úpravu koncepce pohybových aktivit do ŠVP školních družin.

Naše škola se připojila ve školním roce 2016/2017, zapojilo se 40 dětí navštěvujících školní družinu.

 

PROJEKT OVOCE A ZELENINA DO ŠKOL (2015 – 2018)

Program „Ovoce a zelenina do škol“ si klade za cíl zlepšení stravovacích návyků žáků.

Naše škola se projektu účastní již několik let, v letošním školním roce jsme poprvé mohli zapojit i žáky 2. stupně.

Děti dostanou dvakrát za měsíc zdarma 2 kusy ovoce nebo zeleniny, sortiment pocházející ze zemí mimo EU může činit pouze 10% z celkového počtu dodávaných produktů.

 

 

 

 

PROJEKT PODPORA ČTENÁŘSTVÍ A JAZYKOVÉ VYBAVENOSTI (2015 – 2016)

Cílem byla podpora výuky cizích jazyků a čtenářské gramotnosti. Podporované aktivity byly shrnuty do šablon. Naše škola si vybrala tyto klíčové aktivity:

1. Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti.

odkazy na čtenářské dílny: http://www.zsnivnice.cz/6-11-2015-ctenarske-dilny/, http://www.zsnivnice.cz/ctenarske-dilny/

2. Zahraniční jazykový kurz pro učitele.

3. Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky.

odkaz na pobyt v Německu: http://www.zsnivnice.cz/23-%e2%80%93-27-11-2015-jazykovy-pobyt/

PROJEKT ICT NÁS BAVÍ (2014 – 2015)

Hlavním cílem projektu bylo zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků 50 základních a středních škol při integraci informačních a komunikačních technologií do výuky. Projekt byl realizován v kraji Moravskoslezském, Zlínském, Severočeském, Jihočeském a kraji Vysočina.

Cíle projektu bylo dosaženo prostřednictvím realizace 9 klíčových aktivit:

  • Vzdělávání k výběrovému řízení a vznik center ICT podpory
  • Vstupní benchmark
  • Podpora vedení škol v procesu zavádění ICT koučováním
  • Podpora pedagogů při integraci ICT prostřednictvím mentoringu
  • Metodik ICT ve škole
  • Vzdělávání Co už máme
  • Vzdělávání Co chceme
  • Vzdělávání Oborové didaktiky
  • Evaluace

V projektu bylo zapojeno 50 škol a 3 regionální centra, jednalo se o partnerství s finanční spoluúčasti.

Naše škola byla do projektu zapojena pod Krajským centrem dalšího profesního vzdělávání Uherský Brod.

Odkaz na webové stránky: http://www.kvalitaskoly.cz/ICT

 

PROJEKT BEZPEČNĚ A ZDRAVĚ DO ŽIVOTA  (2014 – 2015)

Hlavním cílem projektu bylo podpořit na území Zlínského kraje rozvoj žáků, jejich učitelů, vedoucích, řídících a dalších pracovníků základních a středních škol, pedagogických pracovníků školských zařízení ve vzdělávacích oblastech dopravní výchova a zdravý životní styl. Podporovat a motivovat žáky i jejich pedagogy k aktivnímu pohybu, k rozpoznání a minimalizaci rizik, ke zdravému dennímu režimu a upřednostňování zdravého stravování, k

Projekt tvořilo 5 klíčových aktivit:

KA 01. Zdravý pohyb

KA 02. Zdravá a bezpečná škola

KA 03. Prevence rizikových návyků

KA 04. Bezpečně na ulici

KA 05. Webové prostředí Zdravě do života

V rámci projektu byly vytvořeny sady pomůcek a metodických textů, které podpořily rozvoj vzdělávání v oblasti zdravého životního stylu a dopravní výchovy. S těmito pomůckami a metodikami byli účastníci seznámeni v rámci workshopů a vzdělávacích programů, některé dostali k užívání ve škole, nákladnější pomůcky nebo sady pomůcek, které budou pouze v několika kusech, budou pak k zapůjčení.

Odkaz na akci, které se naši žáci zúčastnili: Zdravě a bezpečně

PROJEKT EU PENÍZE ŠKOLÁM (2011 – 2013)

Cílem výzvy EU peníze školám bylo zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách. Smyslem bylo podpořit rozvoj oblastí, které se dlouhodobě ukazují jako problematické:

  • čtenářská a informační gramotnost
  • cizí jazyky
  • využívání ICT
  • matematika
  • přírodní vědy
  • finanční gramotnost
  • inkluzivní vzdělávání

Zlepšení výuky v těchto oblastech bylo dosaženo metodickým vzděláváním pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů. Zvýšení účinnosti práce se žáky v prioritních tématech probíhala individualizací výuky prostřednictvím dělení hodin nebo podporou při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných. Snížení výskytu rizikového chování u žáků ZŠ a podpory rovného přístupu ke vzdělávání bylo v projektu podpořeno zapojením asistenta pedagoga, školního psychologa, speciálního pedagoga nebo zavedením programu primární prevence.

Naše škola byla do programu zapojena.

Máme vytvořeno 33 sad materiálů z těchto tematických okruhů:

F         Energie, Elektromagnetické a světelné jevy, Látky a částice

PŘ       Botanika, Zoologie

CH      Obecná chemie, Organická chemie, Anorganická chemie

Z         Česká republika

M        Číslo a proměnná (1. i 2. stupeň)

JČ       Literární výchova (2. stupeň), Jazyková výchova (1. i 2. stupeň)

JA       Řečové dovednosti, Jazyková výchova (1. stupeň), Gramatika (2. stupeň)

D         Křesťanství a Evropa ve středověku

INF     Zpracování a využití informací

VV      Umělecké směry

HV     Hudební žánry

PŘÍ     Rozmanitost přírody, Člověk a jeho zdraví

VLA    Místo, kde žijeme, Lidé a čas

PRV    Rozmanitost přírody

Kontakt pro zájemce: zsnivnice@zsnivnice.cz 

 

 

© 2018 ZŠ Nivnice | Administrátoři.cz
Mapa stránek